€225.000,-
Voor onze klant bieden wij dit schip ter bemiddeling aan.
Inruil mogelijk. Informeer naar de mogelijkheden.
Ligplaats: Balk (Friesland)
Een prachtige Van Schaik Lemsteraak 13.75, ontworpen door Seahorse Naval Architects.
In 2006 als wedstrijdschip gebouwd door Jachtwerf Leechlan te Grou.
Een schip met karakter, superieure zeilkwaliteiten en een prachtig tijdloos ontwerp!
Van vele gemakken voorzien en een schitterend teakhouten interieur, licht en ruim van opzet.
Door het uitgekiende ontwerp beschikt het over een stahoogte van maar liefst 2.10 m.!
Met 3 hutten en 7 slaapplaatsen is dit schip veelzijdig inzetbaar.
Onlangs haar grote onderhoudsbeurt gehad inclusief 6 nieuwe accu’s, nieuwe bilgepomp, verzwaringsplaats vliegwiel en nieuwe demperplaat.
Inclusief nieuwe wintertent staande mast! (wordt november 2024 opgeleverd)
Inclusief winterstalling te Grou 2024/2025
Algemeen
Bouwjaar: 2006
Ontwerper: Seashorse Naval Architects
Bouwer: Jachtwerf Leechlan
Afmeting: 13.75 x 4.90 x1.05 m
Bouwmateriaal: Staal
Dek: Staal antislip
Opbouw: Staal, dak massief teak op staal
Roer: Teak
Besturing: Hydrolisch stuurwiel
Ramen: Gehard glas in messing sponningen, Achterramen getint glas in teak sponningen
Waterverplaatsing: 14.000 KG.
De ballastplaat is uitgevoerd in 25 mm. staal, de romp in 5 mm. en de opbouw in 4 mm.
Accommodatie
Materiaal: Teak interieur
Verblijfsruimtes: Salon, voorschip met eigenaar hut en 2 gasthutten
Stahoogte salon: 2.10 – 2.05 m.
Stahoogte voorschip: 2.10 – 1.42 m.
Hutten: 3
Slaapplaatsen: 7
Bedmaat gastenhut: Bakboord: 1,98 x 1,20 Stuurboord: 2,12 x 1,10 m. (boven) en 2,00 x 1,25 m. (beneden)
Bedmaat eigenaarshut: 1,98 x 1,42 m.
Toilet: Toiletruimte met een Cerit elektrisch toilet
Douche: In een aparte ruimte met wastafel
Televisie: LG flatscreen
Kooktoestel: 4 – Pits keramisch
Koelkast: Isotherm 130 liter en 75 liter ingebouwde koelbox (kuip)
Verwarming: Eberspächer Airtronic D7
Vaatwasser: HC HEDW44004
Isolatie: Steenwol met dampdichte folie
Motor
Merk: Volkswagen
Vermogen: 120 Pk, 88 kW
Aantal cilinders: 5
Koelsysteem: Interkoeling
Bouwjaar: 2005
Brandstof: Diesel
Brandstoftank(s): 400 Liter staal
Tankmeter: VDO
Keerkoppeling: PRM hydraulisch
Aandrijving: Schroefas water gesmeerd met Maxprop
Meetinstrumenten: Watertemperatuur, Oliedruk (beide VDO)
Electra
Spanning: 12 en 220 Volt
Accu’s: 1 x ca. 90 Ah, 6 x 220 Ah
Walstroom: Met aardlekschakelaar
Dynamo: 1 x 12 Volt
Acculader: Victron Phoenix Multiplus 12/3000/120 120 A.
Generator: Mastervolt Whisper 3,5 kVA
Omvormer: Victron Phoenix Multiplus 12/3000/120 3.000 W.
Diodebrug: Victron Cyrix
Bedieningspaneel: Schakelpaneel
Water
Watertank(s): 400 Liter RVS
Waterdruksysteem: Hydrofoor
Warm water: 80 Liter boiler (verwarmd via motor en 220 Volt)
Drinkwatermeter: VDO
Navigatie en elektronica
Log / snelheid: Weergave op Raymarine E80
Dieptemeter: Weergave op Raymarine E80
Stuurautomaat: Raymarine Smartpilot, bediening via Raymarine E80
Kaartplotter: Weergave op Raymarine E80
Dekruimte
Anker: 1 x
Ankerlier: Strikwerda mechanisch
Buitenkussens: Kuip
Zelflozende kuip: Ja
Tuigage
Type: Gaffel
Mast: Douglas, Boersma Gorredijk
Staand want: RVS
Giek: Douglas, Boersma Gorredijk
Kluiverboom: Douglas, Boersma Gorredijk
Gaffe: Douglas, Boersma Gorredijk
Lieren: Strikwerda vallier hydraulisch, 2 x LVJ 51S, 2 x LVJ zwaard, 2 x LVJ val
Materiaal zeilen: Dacron
Grootzeil: Zeilmakerij Molenaar (2007)
Fok: Zeilmakerij Molenaar (2007)
Kluiver: Zeilmakerij Molenaar (2007)
Halvewinder, bollejan: Zeilmakerij Molenaar (2007)
Overig: Lopend want Dyneema
Heeft u over deze Lemsteraak een vraag, opmerking of wilt u een bezichtiging inplannen?
We horen het graag.
Wilt u op de hoogte blijven van ons nieuwe aanbod?
Dan kunt u ons volgen via Facebook of Instagram.
Met vriendelijke groet,
Ivo Jaski
TSV Watersport
06 2380 1839
Noorse Spitsgatters en meer…!